Lezing van mr. Steneker

Op woensdag 24 februari 2016 vond de eerste activiteit van dit verenigingsjaar plaats in het filmmuseum EYE in Amsterdam. Op deze mooie locatie heeft mr. dr. A. (Sander) Steneker een lezing verzorgd met het onderwerp ‘Curator versus separatist’. Aan de hand van vooral recente jurisprudentie van de Hoge Raad is ingegaan op onder meer de verdeling van rechten en bevoegdheden tussen de curator en de separatist bij pandrecht op vorderingen, pandrecht op zaken en het overwaardearrangement. De lezing op de bovenste verdieping van EYE was drukbezocht.

Steneker jiraeye

Na de lezing volgende de jaarlijkse ALV, waarbij ook een bestuurswissel heeft plaatsgevonden. Na ruim twee jaar inzet voor Vereniging JIRA heeft Ruud Brunninkhuis de voorzittershamer overgedragen aan Reinier Pijls. Reinier Pijls was al vice-voorzitter. Floortje van Tilburg is door de ALV gekozen als nieuwe vice-voorzitter.

Het nieuwe bestuur van de Vereniging JIRA bestaat nu uit de volgende personen:

• Voorzitter: Reinier Pijls, advocaat bij Poelmann van den Broek;
  • Vice-voorzitter: Floortje van Tilburg, advocaat bij Van Iersel Luchtman;